Aandadig tot ‘n gedig

Standaard

Paarrym is maklik: die twee versreëls se eindwoorde moet rym.  Dit raak briljant as die een reël in die volgende reël inloop (as die versreëls enjambeer), d.w.s. as die ritme van die versreël nie soos ‘n stelsin elke keer by die rymwoord eindig nie – maar oorvloei tot die volgende reël.

Help my asb om die volgende gedig verder te voer deur elke keer twee reëls in paarrym by te voeg.

Kom ons hou dit maklik: die tema is die volslae geluksaligheid van die liefde en die lewe; die metafoor (beeld) bou ons rondom die see

Laat ons voorlopig die gedig  Gety-dig  noem sodat ons speel met die gedagtes van hoog- en laaggety, dig, gelyktydig dig, ens.

Kom ons lys ‘n paar rare see-woorde en -beelde en kyk of ons dit kan inwerk by die paarrym gedig:  branding = die seeskuim bo ‘n brekende brander;  skulp;  laaggety rotspoeletjies;  sandspore;  saam met iemand hand-om-die-lyf stap;  son;  hooggety;  surfers;  kindertjies;  sandkastele;  helder emmertjies;  strandsambrele;  sonbrille.

Lys gerus nog woorde/beelde, of voeg twee of vier reëls by tot die gedig…  Ek sal begin:

Gety-dig

in jou oë kaats die branding
van ons saamwees en ek sing
ob-la-di, ob-la-da
maar jy is al klaar
koud van die enkeldiep water

in die rotspoel waar ons later
gevaarlik sal rus
in die aandlig my kus
wat teen die kuslyn van jou nek
opwaarts sal strek
tot die skulp van jou oor

So, jou volgende versreël moet eindig met ‘n -oor… probeer dalk sommer ‘n hele strofe aanpak!  Kyk of jy dubbel-betekenisse (soos “kuslyn”) kan inspan.  Sterkte!

(O wee, waarheen sal die gety dié gedig ontydig heen spoel/smee?)

One response »

  1. waar ek myself kan verloor
    en tog ook vind
    al is ek oud en jy ‘n kind
    bring die maan steeds die gety
    van jou diep blou oë wat my verlei

Lewer kommentaar

