Verslag van ’n vlugtige besoek aan Engeland

Standaard

Ek was einde laasjaar vlugtig in Engeland om ‘n konferensie oor navorsing in die hoër-onderwys by te woon.  Die tema van die konferensie was: Where is the Wisdom we have lost in knowledge – Exploring Meaning, Identities and Transformation in Higher Education.

Self moes ek ook my pond vleis verdien en het ek meegewerk aan ‘n referaat How the renewal of its academic offering is transforming the identity of an African university.  Vir daardie doeleinde het ek vroeër laasjaar deur die afgelope dekade se nuwe akademiese programme van een universiteit gewerk, dit geanaliseer, en onderhoude met programkoördineerders gevoer.

Ons navorsing is goed ontvang; sestien geïnteresseerdes het na ons vyf skyfies en twintig minute voorlegging geluister, en toe vir tien minute vrae gevra.  Sestien mense klink dalk na min, maar daar was twaalf parallelle sessies gelyktydig aan die gang (sodat diegene wat wou, hulle navorsingspunte kon verdien).

Soos vantevore genoem, het die president van die konferensie, Professor Sir David Watson, na ons spesifieke praatjie verwys in sy volsaal-toespraak aan die einde van die eerste dag.

Die konferensie het oor drie dae gestrek.  Daar was vier gesamentlike sessies (elk gevolg deur ’n gefasiliteerde kleingroepbespreking), een paneelbespreking, en sewentien parallelle sessies (waartydens konferensiegangers telkens een sessie uit ’n moontlike twaalf kon kies, soms saamgegroepeer in ’n symposium-formaat).  Dit het gesorg vir ’n groot verskeidenheid perspektiewe op die hooftema en hoe dit inspeel op Hoër Onderwys t.o.v. beleid, onderrig en leer, en bestuur.

Die voorleggings van die gesamentlike sessies was getiteld:

  1. Why managers should not replace Socrates in the boardroom, Dr Amanda Goodall
  2. The Future of Higher Education in the Age of Austerity, Professor Sir David Watson
  3. The Urgent Need for an Academic Revolution: From Knowledge to Wisdom, Nicholas Maxwell
  4. Knowledgeablility in landscapes of practice: from curriculum to identity, Professor Etienne Wenger

>>

Die paneelbespreking op die laaste dag het die verskillende perspektiewe met mekaar probeer versoen, ingelei deur ’n opsommende verslag van die konferensie-rapporteur: Where IS the Wisdom? Shared Perspectives with contributions from all keynote speakers and Conference Rapporteur.

Die konferensie het in ’n turbulente Britse beleidstyd plaasgevind, maar ten spyte daarvan is die formele program nie deur besprekings oor die implikasies van die Browne-verslag oorheers nie; die etenstafelgesprekke het wel daaroor gegons.

>>

Die feit is wêreldwyd is Hoër Onderwys in die knyp.  Die aanvraag is groot; die koste is duur – en die gaping tussen ryk en arm gaan hand-aan-hand met die nypende verskil in gemeenskappe se vlakke van geletterheid.

Ek was bevoorreg om die konferensie te kon bywoon en Londen, Edinburgh (Skotland) en Newport (Wallis) op universiteitskoste te kon sien.

Iets in my knaag egter sedertdien. ‘n Sinisme. ‘n Spyt. ‘n Ongeloof in Die Akademie.

Miskien voel ek net skuldig dat ek aardverwarming aangewakker het met my reise oor die waters.

>>

Gister moes ek vroegoggend opvlieg Johannesburg toe vir ‘n nasionale vergadering oor programraamwerk-veranderinge vir Hoër-Onderwys instellings.  Laatmiddag was ek op pad terug.  Vroegaand weer in Victoriastraat.  Laataand was ek moeg.

>>

Vanwaar die gejaag na wind?

Lewer kommentaar

